Hulp bij studiekeuze voor studenten door studenten
Hotelmanagement Ehb

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Studiekeuze // Persoonlijke dienstverlening, vervoer, milieu en veiligheid
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Student



Geregistreerd op: 29 Feb 2012
Berichten: 15

BerichtGeplaatst: 12-03-2012 22:41:47    Onderwerp: Hotelmanagement Ehb Reageren met citaat
Beste lezer, ik ben 3de jaars student hotelmanagement aan de Erasmus hogeschool Brussel.

Wat is nu hotelmanagement? Laat ons zeggen dat het meer is dan mensen ontvangen en aan de Front Office staan. Het bekomen van dit diploma geeft je de mogelijkheid om in elk departement van een hotel te werken. (Housekeeping, events, meetings, sales, marketing, HR, boekhouding,...) Daarbij is het ook zeker dat je in de hotelindustrie al heel snel van departement kan veranderen, alsook doorgroeien.
Het is hierbij ook van belang om te weten dat met dit diploma je ook algemeen voor de overheid kan gaan werken, prive bedrijven die evenementen organiseren, enz. En dat dit diploma u niet meteen de garantie geeft op een management functie, hierbij hangt alles af van hoe goed u presteert.

Hoe zit de opleiding in elkaar?
Je doorloopt de opleiding doorheen drie jaar (normaal traject). Doorheen je opleiding kom je vakken tegen die je zeer goed zullen liggen en andfere vakken die je minder zullen liggen en waarvan je weet dat je dan ook niet in dit departement wilt geraken. Daarbij is het ook interessant om te weten dat we in deze richting werken met Modulle systeem.