Hulp bij studiekeuze voor studenten door studenten
Criminologische wetenschappen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Studiekeuze // Sociale wetenschappen, bedrijfskunde en rechten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Student

BerichtGeplaatst: 11-03-2012 15:02:24    Onderwerp: Criminologische wetenschappen Reageren met citaat
Hoi,

Ik ben Jolijn en zit in mijn 2e BA Criminologie aan de VUB.
Het eerste jaar zijn vooral inleidende en algemene vakken. Naar het tweede toe, zijn de vakken al wat meer specifieker en interessanter... Ik moet wel zeggen dat het tweede jaar moeilijker is dan het eerste.
Criminologische wetenschappen is een nieuw en zeer interessante studierichting.
Criminaliteit is een verschijning die overal zichtbaar is in elke cultuur en in verschillende vormen. Voor de ene is het criminaliteit voor de andere niet. In deze richting zie je wat criminaliteit is en dat het een zeer brede en een zeer moeilijk te bekomen definitie is. Hiernaast kom je ook in aanmerking met verschillende inzichten over de studie van criminelen. Ook zeer belangrijk is de studie over slachtoffers. Wie zijn slachtoffers? hoe word je slachtoffer? etc... Criminologie is multidisciplinair. het kan gezien worden vanuit verschillende inzichten. bvb. Psychologische, sociologische, sociale, juridische, historische inzichten ect... Er is zeker veel variatie.

Ik hoop dat ik jullie wat heb kunnen helpen met deze info.. Indien jullie meer informatie wensen dit is mijn email adres: sopheryjek@gmail.com
Aarzel zeker niet en stuur me gerust een mailtje met je vragen.
Je zal het je zeker niet beklagen met deze keuze! ;-)

Alvast heel veel succes.
Cheers !!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Studiekeuze // Sociale wetenschappen, bedrijfskunde en rechten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: