Hulp bij studiekeuze voor studenten door studenten
Lager onderwijs

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Studiekeuze // Onderwijs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Student20



Geregistreerd op: 11 Mrt 2012
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 11-03-2012 18:21:00    Onderwerp: Lager onderwijs Reageren met citaat
Hallo toekomstige studenten,

Mijn naam is Maaike en ik zit in mijn eerste jaar bachelor Lager onderwijs aan de HUB (Hogeschool Universiteit Brussel)

Lager Onderwijs wordt vaak afgeschreven als het simpelste dat er bestaat, maar laat je door zo een vooroordelen zeker niet doen. Het is meer dan toetsen verbeteren en kinderen straffen.
In je eerste jaar krijg je veel te maken met praktijk, je gaat in het eerste semester ongeveer 4 keer op een dagstage. De eerste keren bestaat het uit luisteren en oefenlessen geven.
Eenmaal dat het tweede semester eraan komt, krijg je al meer verantwoordelijkheid. In maart moet je 6 halve dagen les geven in een school naar keuze en in april geef je bijna een hele week les.

Het moeilijkste van de richting is vooral de lesvoorbereidingen maken, maar eenmaal je daarmee vertrouwd bent, gaat dit vlot. De lessen op zich zijn allemaal zeer doenbaar. Je hebt duidelijke cursussen en de docenten zijn hulpvaardig en luisteren naar elk mogelijk probleem.

De puntentelling voor de examens zit als volgt:
Zolang je boven de 10 scoort, zit je 'safe'. Cijfers als een 9 en een 8 kunnen worden opgehaald, maar als je een 7 of lager scoort, heb je onherroepelijk een herexamen. (meer uitleg krijg je steeds voor je aan de studie begint)

Studenten Lager Onderwijs moeten zeker ook een creatieve geest hebben, want je moet heel wat werkjes maken. Dit gaat van een herbarium tot hele portfolio's.

Iedereen die interesse heeft in de opleiding Lager Onderwijs moet dit zeker proberen! Door de uitgebreide stages krijg je al snel een zicht op je capaciteiten en of je het wel graag doet of niet. Een tip die ik aan mogelijke studenten kan geven is dat je op tijd begint te zoeken naar een stageschool. Doe dit vanaf het eerste moment dat ze het jou zeggen, meestal is dit tijdens de kennismakingsdagen. Wacht er niet te lang mee, want scholen zitten snel vol.

Sowieso veel geluk gewenst met de verdere studie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Studiekeuze // Onderwijs Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum