Hulp bij studiekeuze voor studenten door studenten
Toegepaste Taalkunde

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Studiekeuze // Taalwetenschappen, geschiedenis en kunst
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Student

BerichtGeplaatst: 11-03-2012 20:12:29    Onderwerp: Toegepaste Taalkunde Reageren met citaat
Dag iedereen!

Ik zit in mijn derde bachelor Toegepaste Taalkunde aan de Erasmushogeschool in Brussel, maar je kan de richting ook in Antwerpen, Leuven en Gent studeren.

Ik heb voor Brussel gekozen omdat ik er woon, en omdat het een Europese hoofdstad en zelfs wereldstad is. Maar de opleiding zelf zal wel overal min of meer hetzelfde zijn.

Voor de talencombinatie kan je kiezen uit twee vreemde talen (Deens, Duits, Engels, Frans, Spaans en het Italiaans) of één vreemde taal in combinatie met het Nederlands. Die keuze moet je vanaf je eerste jaar maken. In de derde bachelor kan je ook nog een derde taal kiezen (zoals het Russisch, het Portugees, ..)

Na de drie academische bachelors kan je voor de master Tolken, Vertalen, Journalistiek of Meertalige communicatie kiezen.

In tegenstelling tot wat het geval is bij Taal- en Letterkunde (aan de VUB), ligt de nadruk bij Toegepaste Taalkunde vooral op de praktijk. Ik had voor mijn eerste bachelor nooit Spaans gehad in het secundair. Ook al ligt mijn niveau vandaag nog ver van die van een native speaker, kan ik jullie verzekeren dat je na drie jaar echt veel bijleert.

Het departement van Toegepaste Taalkunde bevindt zich op de campus van de VUB in Etterbeek. Het is mogelijk dat ons departement op een dag geheel tot de VUB zal behoren. Vanuit Etterbeek kan je met alle mogelijke transportmogelijkheden op korte tijd in het hartje van Brussel zijn.

Als afgestudeerde kan je terecht bij vertaalbureau’s, Europese onderzoeksprogramma’s, sofwarebedrijven, uitgeverijen, internetredacties, kranten, tijdschriften, radio- en tv-redacties.

Ik hoop dat jullie met deze uitleg wat meer zullen weten over de richting Toegepaste Taalkunde. Als jullie meer informatie willen, kunnen jullie natuurlijk altijd terecht op de site van het departement zelfs.

Veel succes met alles wat jullie ondernemen (toekomstige) medestudenten!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Studiekeuze // Taalwetenschappen, geschiedenis en kunst Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: