Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Student
|
Geplaatst: 16-03-2012 14:52:33 Onderwerp: Accountancy-fiscaliteit |
|
|
|
Ik zit in mijn eerste jaar en ook al een deeltje in het tweede jaar bedrijfsmanagement accountancy-fiscaliteit. Het is een zeer interessante richting. In het eerste jaar zijn de voornaamste vakken: boekhouden, fiscaliteit, verzekeringen en dan ook de gewoonlijke taal vakken.
In het tweede jaar moet je een afstudeerrichting kiezen en ik heb accountancy gekozen omdat ik dacht dat dit veel meer mogelijkheden zou bieden voor later.
Ik vind wel dat er in mijn richting een heel groot verschil is tussen het 1e en het 2e jaar. Waar ze in de universitaire richtingen het eerste jaar heel zwaar maken om zo een slechts een selectie over te houden is dit hier niet het geval vind ik.
Ik vind dat ze in het eerste jaar het je echt 'gemakkelijk' maken. Hiermee bedoel ik dat het echte werk pas in het tweede jaar begint. Als je boekhouden van het eerste en het tweede jaar vergelijkt is het echt een wereld van verschil. In het eerste jaar zie je voornamelijk boekhouden van in het middelbaar maar iets meer uitgediept. Terwijl in het tweede jaar boekhouden echt een zwaar vak is met moeilijke materie.
In mijn richting zijn er ook regelmatig groepswerken, maar meestal mag je wel je partner(s) kiezen.
Ik zou deze richting zeker aanraden aan mensen die van cijfertjes en boekhouden houden. Het is echt heel leuk om bij fiscaliteit de aangifte te leren invullen omdat je weet dat je dit ook zowiezo zelf gaat moeten doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|
|
|
|